Az általános iskolánk 1-8 évfolyamán a köznevelési törvény szerint folyik az oktatás-nevelés-fejlesztés.
Az általános iskolai tanulmányok megkezdésének feltételei:
- tanköteles kor elérése
- Megyei, vagy Országos Szakértői Bizottság szakértői véleménye
Saját kidolgozású helyi tanterv alapján végezzük munkánkat, melyet a NAT ajánlásai szerint készítettünk el.
Az alsó 1-2-3-4, és a felső 5-6-7-8 szakasz (tagozat) követelményeinek, a tanulók egyéni képességeinek figyelembe vételével csoportra szabott tanmenetek alapján történik az oktatás.
Az első évfolyamot két tanév alatt végzik el a tanulók, ez lehetőséget teremt az iskolába lépő gyermekek eltérő képesség-struktúrájának elemi szintű fejlesztéséhez, az állapotukból eredő hátrányok csökkentéséhez.
Az iskolai oktatás naponta 845-és 1600 óra között zajlik. Igény szerint reggel 0700 órától a tanórák kezdetéig valamint délután 1700 óráig ügyeletet biztosítunk szükség szerint.
A tanítást követően, ebéd után a kötetlenebb napközis, szakköri foglalkozások zajlanak. A változatos programok, szabadidős tevékenységek élményt nyújtanak tanulóink számára, valamint hozzájárulnak testi-lelki fejlődésükhöz.
Év végén a tanulók bizonyítványt és szóbeli értékelést kapnak a tanévben végzett teljesítményükről.
A 8. osztály elvégzése után az alapfokú oktatás befejeződik, a fiatalok készségfejlesztő iskolában folytathatják tanulmányaikat.
Az általános iskolában dolgozó jól felkészült gyógypedagógusok munkáját valamennyi osztályban gyógypedagógiai asszisztensek segítik.
Az iskola oktató – nevelő – fejlesztő munkája nyitott, a szülők nyílt napokon (vagy előre egyeztetett időpontban más alkalommal is) betekintést nyerhetnek a tanórai illetve fejlesztő foglalkozásokba.
Tanulmányi, kulturális és sportversenyeken vesznek részt tanulóink.
Programjainkon szeretettel fogadjuk tanulóink családtagjait és a társintézmények tanulóit.
Fontosnak tartjuk az integrációt, gyakran veszünk részt többségi társadalmi rendezvényeken, kulturális eseményeken, érzékenyítő programokon.
Céljaink:
- Olyan kompetenciák fejlesztése, amelyre tanulóinknak a felnőttkori sajátos élethelyzetükben szükségük lesz – a testi állapot, motoros funkciók, a praktikus és a szociális kompetenciák, a kommunikáció (szokásos és sajátos lehetőségeinek fejlesztése).
- Személyes integráció támogatása, kapcsolatépítés sérült és ép emberek között – a minél teljesebb szociális és társadalmi beilleszkedés megvalósítása
- A minél önállóbb önérvényesítés, önálló döntési képességgel rendelkezés kialakítása.
- Az életszerű, értelmes, a mindennapi élethelyzetekben alkalmazható ismeretek nyújtása és alkalmazása.
- Együttműködési, szocializációs képességek kibontakoztatása, fejlesztése.
- Esztétikai érzék fejlesztése, érzelemvilág gazdagítása.
- Az egészséges, kulturált és környezettudatos életmódra nevelés.
Feladataink:
- A személyiség harmonikus fejlődésének biztosítása. Az önelfogadás, a mások elfogadására, toleráns közösségi magatartásra való nevelés.
- A környezethez való kötődés igényének kialakítása.
- A fizikai funkciók erősítése.
- A mindennapi életben szükséges elemi készségek képzése és gyakorlása; a környezetben való eligazodás kialakítása, életvezetési technikák elsajátíttatása, gyakorlása.
- A kommunikáció szokásos és sajátos lehetőségeinek feltárása, fejlesztése.
- A szocializációs képességek kiemelt fejlesztése.
- A tanulói aktivitás serkentése, a motiváció folyamatos biztosítása.
- Az egyéni képességek feltárása, korrekciója és fejlesztése egyéni és kiscsoportos formában.