Image1\
rajz26.jpg
 


Egyéni fejlesztés


Iskolánkban több, mint tíz éve van lehetőség fejlesztő foglalkozás során a személyes interakcióra, ez feltétlen elősegíti a számítógépes tanulást. 

A fokozatosság betartását szem előtt tartva, először csak színezős, kirakós, formafelismerős játékok ajánlatosak. Az összetettebbekre csak ezek készségszintű alkalmazása után kerülhet sor. A teljesség igénye nélküli példák: Az egérmozgatást szoktuk gyakorolni a színérzékfejlesztő, színezős játéknál. Rajzolóprogrammal egyéni képeket készítünk. Jelekkel, betűelemekkel, irányokkal ismerkedünk. Szókezdő hangokra vadászunk, hangszereket szólaltatunk meg. Egyszerűbb, bonyolultabb formákat azonosítunk, egyformákat, különbözőeket keresünk. Gyakoroljuk a labirintusban az irányokat. Memóriajátékot játszunk. Összehasonlítunk különféle tereket, irányokat, növényeket, állatokat, járműveket. Különböző mesterségekkel találkozunk, kirándulunk az időben, a napok, hónapok, évszakok segítségével. Ismerkedünk a lakás helyiségeivel, berendezési tárgyaival, a helyes magatartással.
Közvetlenül motiválja a gyereket, aki játéknak éli meg a feladatokat.
A hibák nyom nélkül eltüntethetőek, így mentesülünk a kudarcélménytől.
Előnye még az egyéni tempószerinti haladás lehetősége is.
A gyakorlás száma végtelen, változatossága miatt nem unalmas.
A gép türelmes, színes, ha kell, azonnal értékel.
Nagyon jó, könnyen átlátható programok állnak rendelkezésre. Sok műveletet valamilyen hanghatás is kísér, ami élményfokozó, de a mókás, érdekes lehetőségek módja és száma kifogyhatatlan. Egyes készségfejlesztő játékok praktikusabban működtethetők a képernyőn, mint a valóságban.
Javítja a hosszú távú memóriát és a kézügyességet.
Fejleszti a problémamegoldó képességeket, térbeli és logikai képességeket is mutat.
A kommunikáció fejlesztésére is kiváló eszköz. A kép és szóképegyeztető feladatok hasznosak különösen a szimbólumzavarral küszködő gyerekeinknél.
Hála a számítógépnek, a gyerkőcöknek nem jelent gondot az írásirány betartása, a sortartás, a kis és nagybetűk egyeztetése.
A szókincsfejlesztés lehetőségeiről nem beszélek.
Kiváló zene és mesehallgatásnál,” mozizásnál” is.

Munkánk gyümölcse során számos tanulónk készségszintű internet felhasználó, előszeretettel használják a közösségi oldalakat, leveleznek az iskolából távozó barátaikkal.
 /többen saját laptop tulajdonosok/

A gépet nem tisztelni kell, hanem bátran használni, birtokba venni segítségével a világot!


                                                                                                                    Rátóczi Csilla

 

 

computer