rajz24.jpg

Általános iskola - terápiák


Ayres-terápia

 

Jean Ayres gyermekpszichológus 1972-ben tette közzé azt a munkáját, melyben leírja, hogy feltevései szerint a tanulási zavarok hátterében rendellenes neurofiziológiai folyamatok állnak. Erre egy komplett vizsgáló eljárást és egy terápiát dolgozott ki. Ayres a terápiánál visszanyúlt az ember ősrégi tapasztalataihoz, így alkotta meg azokat a helyzeteket, melyekben a gyermek az alapoktól indulhat , saját belső késztetéseit követve.

A magatartási és a tanulási zavarok hátterében az idegrendszer éretlensége áll, azaz nem képes összerendezni a környezetből érkező információkat és mivel erre nem képes, nem fog tudni megfelelő motoros választ sem adni az ingerekre. Ez az éretlenség az egyensúlyozó rendszer által fejleszthető.

 

Kutyaterápia

 

2010. őszétől  az első, második és harmadik osztályok, valamint a fejlesztő iskolai csoportok péntekenként egy-egy órában kutyával tanulhatnak.

Egyre több intézményben alkalmazzák új terápiás lehetőségként a kutyás terápiát, így nagyon örülünk annak, hogy intézményünkben is lehetővé vált.

A speciálisan kiképzett, bárkivel közreműködni kész, odaadó, szeretetteljes kutyák terápiás eszközként való alkalmazása meglepő sikereket eredményez. A terápia során a legnagyobb hangsúlyt az érintés kapja.

 

Lovasterápiás foglalkozások
 

2005 óta rendszeresen tudjuk biztosítani a lovasterápiát iskolánkban.  

2 csoport számára tartunk foglalkozásokat:

1.    csoport:   kis életkorú, 7 fő részére heti egyszer másfél órában gyógypedagógiai lovaglás, voltizs, hippoterápia

2.    csoport:  13-18 év közötti , 6 fő részére heti egyszer 3 óra lovaglás, hajtás és istálló munka.

 

Rehabilitációs úszásoktatás

 

Iskolánkban 2001 óta folynak gyógytornász-gyógypedagógus-rehabilitációs úszásoktatók vezényletével vízi foglalkozások, melyek célja kisvízben a vízhez-szoktatás, megfelelő vízbiztonság elérése, helyes légzéstechnika elsajátítása, az arra képesek esetén 1-2-3 úszásnem minél megfelelőbb technikájú elsajátítása, majd ezek mélyvízben történő tökéletesítése, az állóképesség fokozása.

Dió Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, és Kollégium - Minden jog fenntartva! 1098. Budapest, Friss u. 2